ייצוג קטינים ונוער

מעצם טבעו, מחייב ייצוג קטינים ובני נוער בהליכים משפטיים מומחיות מיוחדת ושונה מזו שבאה לידי ביטוי בייצוג בגירים. הסיבה לכך היא שבין היתר מדובר בהליכים המתנהלים בבתי משפט נפרדים, והצד המעורב באופן הדומיננטי ביותר בהליך הוא  שירות המבחן לנוער. מתוקף גילם הצעיר של הנאשמים בתיקים מסוג זה מעניק השופט משמעות רבה להודאה של הקטין בביצוע המעשים המיוחסים לו ולהליך השיקום שיהיה עליו לעבור לאחר מכן. במילים אחרות, שיקולי הענישה וההרתעה מפנים את מקומם בהליכים מסוג זה לשיקולי השיקום בטווח הארוך. כך, במרבית התיקים, למעט בתיקים חמורים במיוחד כגון אונס, הריגה ורצח.

מתוקף כך, תפקידו של הסנגור המייצג את הקטינים ובני הנוער בתיקים כגון אלה הוא כפול: ראשית, ברמה המקצועית מחויב עורך הדין  ללוות את הקטין ולהעניק לו ייעוץ משפטי מקיף שיסייע לו למזער, עד כמה שניתן, את הנזקים שייגרמו לו. בה בעת,  ממלא הסנגור, במקביל, גם תפקיד טיפולי וחינוכי שעיקרו נמצא באינטרס לשקם את הקטין ולאפשר לו לנהל חיים תקינים המאפיינים ילדים בגילו.

יתרה מכך, לעתים קרובות, יגבר האינטרס הטיפולי על זה המשפטי ומתוקף כך עשוי להניע הסנגור את הקטין ללכת בדרך שתיטיב עמו בטווח הארוך. כך או כך ובכל מקרה, ההחלטה הסופית נתונה אך ורק בידי הקטין ומשפחתו. היתרון היחסי הטמון בנוכחותו של הסנגור במשוואה נעוץ ביכולתו לספק עצה הנובעת במישרין משנים רבות של ניסיון בטיפול בהליכים דומים.

משרד עורכי דין מתמחה בייצוג קטינים ובני נוער בהליכים משפטיים המתנהלים כנגדם. לאור העובדה שמדובר בדיונים המאופיינים בדינמיקה השונה מזו שניתן לצפות לה בדיונים "סטנדרטיים" אחרים, מתחדדת חשיבותו הקריטית של הליווי המשפטי והטיפולי הצמוד.

אנו במשרד נלווה את הקטין ובני משפחתו בכל שלב ושלב בהליך המשפטי: החל מייצוג בדיוני המעצר עד לשחרור הקטין לחלופת מעצר, המשך בדיונים שיתנהלו בין כתלי האולם וכלה בייצוג בשלב המשא ומתן עם התביעה המשטרתית או הפרקליטות לגבי העונש (וזאת במידה והקטין יימצא אשם). לכל אורכו של ההליך המשפטי יעמוד לנגד עינינו שיקול מרכזי ומהותי – טובת הקטין ועתידו ארוך הטווח. זאת, שכן אין שום סיבה שמעידה חד פעמית בגיל צעיר תלווה קטין נורמטיבי במשך כל חייו. אנו נעשה כל שביכולתנו על מנת לסייע לקטין לחזור לדרך הישר.